Do
Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Mrzeżynie w roku szkolnym 2009/2010 uczęszczało ogółem ponad 370 uczniów z Mrzeżyna, Rogowa, Trzebusza, Robów, Bieczyna, Bieczynka, Gorzysławia, Trzebiatowa, Kłodkowa, Wlewa, Gołańczy, Jaromina.
Obok zdrowych rówieśników w szkole uczą się także
uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności: z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z niepełnosprawnością ruchową, sprzężoną, z wadą słuchu, z wadą wzroku oraz z chorobami przewlekłymi: astmą, cukrzycą, epilepsją oraz uczniowie z ADHD.
Klasy integracyjne
W Szkole Podstawowej w ZS z OI funkcjonują
klasy integracyjne oraz zespół edukacyjno – terapeutyczny dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym.
Natomiast w Publicznym Gimnazjum funkcjonują klasy integracyjne i
zespół edukacyjno – terapeutyczny dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym.
Włączenie dzieci niepełnosprawnych w proces kształcenia i wychowania razem z pełnosprawnymi ma uczyć tolerancji dla inności drugiego człowieka oraz zasady solidarności i demokracji, zaś uczniom niepełnosprawnym powinno umożliwić zdobycie wiadomości, umiejętności i maksymalnej niezależności życiowej, na miarę ich możliwości.
Zespoły Edukacyjno – Terapeutyczne
Od września 2006 roku przy Publicznym Gimnazjum w ZSzOI rozpoczął funkcjonowanie Zespół Edukacyjno – Terapeutyczny dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Zespół powstał na mocy decyzji Organu Prowadzącego oraz zgodnie z wolą rodziców, którzy skorzystali z prawa wyboru drogi edukacyjnej dla swoich niepełnosprawnych dzieci.
We wrześniu 2007 roku powołano podobny zespół dla uczniów Szkoły Podstawowej.
Z uczniami w zespołach terapeutycznych pracują pedagodzy specjalni, nauczyciel muzyki, wychowania fizycznego, katecheta, pedagog szkolny, psycholog, logopedzi.
Zajęcia dla uczniów organizowane są zgodnie z ramowym planem nauczania, Statutem Szkoły, Podstawą Programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Szkoła współpracuje z rodzinami uczniów niepełnosprawnych poprzez:
uwzględnianie specyfiki funkcjonowania rodziny w planowaniu pracy z dzieckiem
wspólnie z rodzina tworzy plan oddziaływań rewalidacyjnych
konsultuje z rodziną opinie na temat postępów dziecka oraz trudności, które u niego występują
wspieranie rodziców w pracy z dziećmi
zaangażowanie rodziców do działań na rzecz dziecka, klasy, szkoły